2015. december 29., kedd

Trendek és elvárások 2016-ra

   Az utóbbi hetekben igyekeztem felkutatni a kézművességgel kapcsolatba hozható iparágak legjobbjait. Megnéztem, hogy ők miben látják a jelent és a jövőt. Milyen marketing trendeket és üzleti fogásokat követnek és alkalmaznak.
Összegyűjtöttem néhányat, ami nekünk, kézműveseknek is érdekes lehet:

Minőség:
Néhány éve még komplett kampányokat építettek a minőség hangsúlyozására. Ma azonban evvel már nem lehet vásárlókat szerezni. A minőség alap elvárás lett.

Garancia:
Ez a másik dolog amire már nem lehet márkát építeni. Tíz éve még sokat hozhatott a konyhára a pénz visszafizetési garancia, de mostanra erejét vesztette. Sokan alkalmazzák és a fogyasztó védelmi törvények szigorodásával a garanciavállalás is alap elvárássá vált. Persze azért még vannak benne lehetőségek. Ha kitudsz találni valami különleges és egyedi garanciális ajánlatot, akkor arra építhetsz egy kampányt, de önmagában a garancia kevés lehet.

Élmény marketing:
Az Y generációt már nem lehet a termék előnyök ecsetelgetésével megszólítani. Nekik már az érzelmeikre kell hatni. Élményeket adó programokkal, szolgáltatásokkal lehet a szívükbe férkőzni. 
Sas István remek előadásából jobban megértheted az élmény marketing lényegét.:



Blog:
A " hagyományos " reklámok ideje lassan lejár. Helyüket a tartalom marketing veszi át, aminek az egyik legfontosabb eszköze a blog. A blog számos feladatot elláthat. Bemutathatod a termékeidet. Megválaszolhatod a közönséged kérdéseit. Megoldást kereshetsz az iparágad egy - egy problémájára. Használhatod közösség gondozásra is.
Ma már egyetlen vállalkozás sem engedheti meg magának azt a luxust, hogy nem blogol. Fontos, potenciális vásárlókat veszíthetsz nélküle.

Közösség építés:
A legnagyobbak nem cél csoportokat szolgálnak ki, hanem közösségeket építenek.  Az emberek már nem márkákat követnek, hanem csoportokhoz akarnak tartozni.
Egy sikeres vállalkozó azt mondta, hogy nem a terméked a fontos, hanem az üzenet, amit képviselsz.
Az emberek attól vásárolnak, akit szeretnek és azt szeretik akivel azonosulni tudnak.
Simon Sinek is erről beszél ebben a videójában.:


Videó:
Bizalmatlansági válságot élünk. Nem elég a termékeidet reklámozni, magadat is meg kell mutatnod. 
Videó nézés közben az emberek úgy érezhetik, hogy közvetlenül hozzájuk szólsz. Konkrét személyt tudnak kötni az oldaladhoz. Azonosulni tudnak veled, szerethetőbbé válsz a szemükben. 
A videó nem olyasmi, amit feltétlenül használnod kell de badarság lenne lemondani egy olyan eszközről ami még több elkötelezett vásárlót hozhat neked.

Három lépcsős értékesítési rendszer:
Az egy lépéses eladási módszerek kiégtek. Ma az értékesítés 3 lépcsőben valósul meg:
1. elérhetőség megszerzése
2. eladás
3. után követés ( ügyfélgondozás )

Automatizálás:
Nem tudom te, hogy vagy vele; én azért akarok vállalkozó lenni, hogy magam oszthassam be az időmet és ne mások diktáljanak. Ez csak úgy lehetséges ha a vállalkozásodon és nem a vállalkozásodban dolgozol. Ezt úgy tudod elérni, hogy amit csak lehet automatizálsz és kiszervezel. Tim Ferriss szerint az a jó hozzá állás ha a vállalkozásodban csak tulajdonos ( haszon élvező ) akarsz lenni és nem cégvezető.  

   Most ennyit sikerült össze gyűjtenem. Ha vannak még ötleteid nyugodtan írd meg ide hozzászólásba, hogy együtt okosodjunk.
  Te mit tartasz a legfontosabb követendő trendnek?



Ha tetszett a poszt oszd meg másokkal is.
Ha szeretnéd elmenteni magadnak PDF formátumban akkor kattints ide.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ugrás a lap tetejére