2015. április 26., vasárnap

Kalocsai az ablakba

  Tudtad, hogy az első kalocsai hímzések fehér lyuk hímzések voltak? Pusztán az 1890-es évek után kezdték a ma ismert lapos öltésekkel kitölteni a mintát de még akkor is leginkább fehér színnel. Saját használatú holmikra hímeztek kék-vörös, fekete pamut fonallal is  Néhány évvel később az első világháború után kezdet a hímzés igazán színessé válni.
  Kezdetben kizárólag textíliákat díszítettek vele, de napjainkban már szinte minden felületen megtalálható. Egyedi szépsége és stílus világa még mindig sokakat elbűvöl. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy népszerűsége töretlen. Nem csak kis hazánkban hódít. Számos világhírű személyiség öltött már magára kalocsai mintás öltözetet. Többek közt pl.: Nicole Kidman, Katie Holms kislánya Suri, és a Forma 1 2009-es világ bajnoka Janson Button.
Nem csoda, hogy a legkedveltebb díszítő motívumok közt tartják számon. Napjainkban már nem csak textíliákon, ha nem minden féle felületen alkalmazzák. 
A kalocsai minta engem is magával ragadott. Már több alkotásomon alkalmaztam, de most először választottam a kézzel festést. Kicsit töprengtem rajta, hogy milyen színű alapra kerüljön fel a minta de végül a fehérnél maradtam. Mégis csak a fehéren mutatnak a legszebben a színek. Kár lett volna ebből a csodás mintából elvenni egy színes háttérrel.
  Szerintem szép lett. Neked, hogy tetszik?




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ugrás a lap tetejére