2015. augusztus 2., vasárnap

viaszos koptatás

Az új csiszolható festékek egyre jobban háttérbe szorítják a viasz használatát koptatáshoz. Mégis érdemes megismerni ezt a technikát is, hisz bármikor segítségedre lehet. Egy aranyos és vicces vágódeszkán mutatom be lépésről lépésre.Íme:

1. lépés
  A deszkát finoman csiszoljuk meg és portalanítsuk.

2. lépés
  Mivel a minta fekete ezért alapszín ként a feketét választottam és befestettem vele az egész deszkát.

3. lépés
  Száradás után a csiszolandó részeket egy gyertyával vastagon bedörzsöltem.






4. lépés
A teljes felületet lefestettem fehérre. Kicsit elkapkodtam a dolgot és hamarabb kentem fel mint, hogy a fekete teljesen megszáradt volna ezért pici repedések jelentek meg a felületen. Kicsit sem bántam, nagyon illett a deszka stílusához. Ha szeretnéd egykomponensű repesztő lakkal direkt is megrepesztheted.




5. lépés
Most mindenképp meg kell várni a teljes száradást, csak akkor lehet vele szépen dolgozni. Én adtam neki 24 órát és másnak egy P60-as csiszolóvászonnal vissza csiszoltam.





6. lépés
  Csiszolás után ismét portalanítani kell. Van aki száraz ecsettel szépen lesepregeti, én szeretek biztosra menni és egy alig nedves ruhával óvatosan letörölgetem. Ha te is a nedves módszert választod akkor ismét várni kell a száradásra. Ha kész a portalanítás felkerülhet végre a minta. Én egy vicces tehenes mintát választottam.
7. lépés
Aki szeretné még kicsit csiszolgathat rajta, hogy még inkább kiemelje a mintát. Most már csak egy dolog maradt hátra: a lakkozás. Kedved szerint válogathatsz fényes, selyemfényű és matt lakkok közül. Én az utóbbit ajánlanám koptatott mintákhoz.

Ha elkészültél oszd meg velem a saját műved. Szórakoztató alkotást kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ugrás a lap tetejére