2015. december 5., szombat

Piros rózsa

Azért szeretem a papírt mert olcsón lehet belőle csodaszép dolgokat készíteni és a gyerekek kezébe is bátran oda lehet adni. Ez a szépséges rózsacsokor is papírból készült. Lentebb megtudhatod hogyan.


Hozzávalók:
- 4db piros és 1-2db zöld fénymásolópapír
- papírragasztó
- 9db fogvájó
- hobbi festék (oliva, sárga)
- fényes lakk
- barkácsfilc
- csillámtól (piros,zöld)
- nikecel gömb
- olló
- sniccer





Először vágd ketté a nikecel gömböt a sorja mentén.


Nem szeretném ha a fehér nikecel kivilágítana a virágok alól ezért javaslom te is fesd le. Én Olíva színű matt (pentart) festéket viszek fel a felületre, közönséges mosogatószivacs és csipesz segítségével.


Miután megszáradt a festék érdemes egy réteg fényes (pentart) lakkal fixálni. Száradás után félfényes lesz a felület. Ha fényesebbet szeretnél vigyél fel rá még egy réteg lakkot.


Amikor a lakk is megszáradt ragaszd fel az aljára a barkácsfilcet. Nekem csak türkizkék volt itthon de te ragaszthatsz rá valamilyen szép zöld színűt is. Textilhez való (pentart) ragasztólakkot használtam hozzá. Érdemes hagyni egy napot száradni.


A pezsgős pohár alatt csillámos szélű rózsát láthatsz.
Kedved szerint ki hagyhatod vagy akár az egész csokrot is csillámosan készítheted el. Piros és zöld csillámtollat használtam hozzá. Javaslom, hogy legalább 12 órát hagyd száradni.


Középen vágj ketté 7 db fogvájót és az elvágott végét mártsd sárga festékbe. Ezekre kell a szirmokat ragasztani. Amíg száradnak vágd ki a sablonokat.Lehetőleg a vonal belső oldalán vágd, hogy a szirom szélén ne látszódjon a fekete vonal. Én csak az alsó 8 rózsára tettem zöld leveleket a többi ötről lehagytam.




Következhet a rózsa összeállítása. Először ragaszd össze. Megpróbálkozhatsz meleg ragasztóval is. Nekem nem vált be ezért papír ragasztóval fogom megmutatni. Nyomj ki egy keveset egy papírra és a fogvájó segítségével vidd fel a ragasztót a virágra. Így pont annyi ragasztó kerül rá amennyire szükség van. Illeszd és erősen nyomd össze. 10 - 15 másodpercig tartsd így. Egy másik fogvájóval lukaszd ki a virág közepét. A szirmokat fogd a kezed és a fogvájó közzé. Alakítsd formára. A szirmok számozva vannak, tartsd be a sorrendet. Először az egyeseket ragaszd fel utána a többit. A virágos kertben sincs két egyforma rózsa, neked sem kell arra törekedned, hogy mindegyik virág egyforma legyen.


Amikor az összes rózsa elkészült nincs más hátra mint bele szurkálni őket az alapba. Válaszd ki a legszebbet és középen jelöld ki a helyét. Szúrj bele egy fogpiszkálót és tágítsd ki a lukat, hogy a virágot könnyedén bele tudd dugni. Mikor minden rózsa a helyére került a zöld levelek végét hajlítsd meg.


Gratulálok, készen vagy!





 Mutasd meg neked hogyan sikerült.
Ha maradt még kérdésed tedd fel bátran, igyekszem rá válaszolni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Ugrás a lap tetejére